9 Eylül 2014 Salı

Bugün ilk dersimizde taklit çalışması yaptık. Öğrencilerime sabah uyandıklarında neler yaptıklarını sordum. Uyandıktan sonra el ve yüz temizliğinin nasıl yapılması gerektiğini taklit ederek öğrendik. Musluğu açma, sabun kullanma, tekrar musluğu kapatma, havlu kullanma gibi detaylara dikkat ederek çalışmamızı bitirdik. Herkes hayali olarak elini yüzünü yıkamış oldu. :)

Diğer dersimizde okul ve sınıf kurallarımız hakkında konuştuk. Bunun için sınıf kurallarını içerek sunumu kullandım. Öğrencileri sunumdaki resimler ile konuşturup kendi kurallarını kendilerinin oluşturmasını sağlamaya çalıştım.Sunuma ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Çocuklarımıza evde arada sırada okul ve sınıf kurallarını hatırlatmamız gerekiyor.

Kısa bir ara verdikten sonra öğrencilerimizin dikkat, göz ve kas uyumunu ölçmek için bir test yaptım. Bazı öğrencilerimiz parmak kaslarının yetersiz olmasından dolayı bu çalışmayı istenilen düzeyde tamamlayamadı. Bunun için evde parmak kaslarını geliştirici çalışmalar yapılmalıdır. Bunun için aşağıdaki etkinlikleri evimizde uygulayabiliriz.



El ve parmak kaslarını geliştirmek için öneriler

1-Yumuşak bir top çocuğun eline verilerek sürekli sıkıp açması istenir.
2-Bir kâğıdı sıkarak top haline getirme
3-Oyun hamuru ile rastgele oynama
4-Lego türü oyuncaklarla oynama
5-Tamir aletleriyle çalışması sağlanır. (örneğin yarım çakılmış bir çivinin tamamını çaktırma veya yarım sıkılmış bir vidayı sonuna kadar tornavida ile sıkması)
6-Sıkı kavanoz veya şişe kapağı açtırıp-kapattırma
7-Eldiven giydirip çıkarttırması
8-Fermuar açıp-kapatma
9-Büyük bir kartona yollar çizilerek, minik bir arabayla bu yollardan çıkmadan sürmesi istenir.
10-Orta sertlikte bir tel bir kalem veya çubuğa düzgün bir şekilde sarılır ve çocuktan aynı şekilde sarması istenir.
11-İpi bağlama-açma çalışması yapmak
12-Oyun hamurundan halkalar yaptırılarak çubuğa dizdirmek
13-Düdük makarnayı ipe dizdirmek
14-Değişik renk ve şekildeki boncukları çeşitli şekillerde sıralama, şekil oluşturma
15-Kâğıt katlama çalışması yapma
16-Gazeteden resim kesme-yırtma çalışması yapma
17-Resim yapma ve boyama çalışması
18-Parmaklarla masaya vurarak yağmur sesi çıkarma
19-Ağaçtan elma toplama taklidi yapma
20-Bütün parmakları sırayla başparmağa değdirme-çekme


Bu test sırasında kalemi doğru tutamayan öğrencilerimize kalemi nasıl tutması gerektiğini gösterdim. Boyama çalışmaları yaparken düz çizgi karalaması yerine yuvarlaklar ve ovaller yaparak boyama yapmalarını gösterdim. Öğrencimiz evde boyama çalışması yaparken buna dikkat edelim.

Kalem kullanırken;
Kalemi baş, işaret ve orta parmaklar arasında rahat tutmalıyız. İşaret parmağımızı kaleme çok bastırmamalıyız.
Kalemi, ucuna yaklaşık 2 cm geriden 45 derece eğik tutmalıyız. Kalemin açılan kısmına parmaklar dokunmamalıdır.
Kalemi kâğıt üzerine fazla bastırmamalıyız...
 
Test çalışmamızdan  sonra 15 dakika çizgi film izleyip 2. günümüzü bitirmiş olduk. Çıkıştı velilerimizle kısa bir toplantı yaptık. İhtiyaç listesi belirledik. Öğrenci tanıma formlarını dağıttım. Öğrenci tanıma formlarını eksiksiz bir şekilde doldurup kısa bir süre içerisinde bana ulaştırınız.

1 yorum: