1 Ağustos 2016 Pazartesi

Çevre Kirliliği Ve Sağlığımız



Tema: Çevre kirliliği ve sağlımız
Kazanımlar:
*Hava, su, toprak ve atık kirliliğinin insan sağlığına etkilerine örnekler verir.
*Çevre kirliliğinin insan sağlığına etkilerini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, çevre kirliliği ile ilgili fotoğraflar, kutu


ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

*Öğrenciler sınıfın ortasında çember şeklinde dizilirler. Öğretmen öğrencilere gözlerini kapatmalarını ister. 1 gün içinde orman ürünlerinden yani ağaçlardan yapılmış ve kullandıkları eşyaları düşünmelerini ister. Aklına gelen öğrenciler gözlerini açar ve kullandığı hareketleri pandomin tekniğini kullanarak canlandırır. Canlandırmalar sonunda öğrencilere “Kullandığımız bu eşyalar olmasaydı hayatımız nasıl olurdu?” şeklinde soru sorulur. Öğrencilerin düşünceleri alınır.
*Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest olarak yürürler. Öğretmen öğrencilere hava, su ve toprak komutlarını vereceğini söyler. Hava komutuyla uçuyormuş gibi, su komutuyla yüzüyormuş gibi ve toprak komutuyla koşuyormuş gibi yapmaları istenir. Komutlar yeri geldiğinde karışık ve hızlı bir şekilde söylenir.

1) Kırkayak
         Öğrenciler birbirlerinin bellerinden tutarak art arda dizilirler. Öndeki öğrenci kırkayağın başıdır ve amacı arkadaki arkadaşlarından kopmadan en arkadaki arkadaşını yakalamaktır. Oyun mekanın büyüklüğüne göre gruplara ayrılarak oynanabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. 1 ve 2. gruplar ile 3 ve 4. gruplar bölünmüş ekran tekniğini kullanarak verilen konuları canlandırmaları istenir. Canlandırma sırasında öğretmenin komutuyla canlandırmasını yapan grup bekler diğer grup canlandırmasını yapar.
1.Grup: Orman ürünlerini hemen kullanarak para kazanmak isteyen ormanın büyük bir bölümünü kesip tarım ve otlak alanlara dönüştürmek isteyen insanlar.
2.Grup: Orman kaynaklarını gelecek için korumayı isteyen, kaynakları doğru bir şekilde kullanarak verimi artırmak ve sürekliliğini sağlamak isteyen insanlar.
3.Grup: İşadamı Adnan Bey fabrikasından çıkan atıkları arıtmak için fabrikada görevli olan mühendisler ile bir toplantı yapacaktır. Adnan Bey için önemli olan çevre temizliği ve insan sağlıdır.
4.Grup: İşadamı Adnan Bey fabrikasından çıkan zehirli atıkları kanal yapıp arıtmak yerine göl ve deniz sularına bırakmaktadır. Çünkü onun için önemli olan para kazanmaktır.
         *TV Programı Hazırlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba sırayla “hava kirliliğinin insan sağlığına etkileri”, “su kirliliğinin insan sağlığına etkileri”, “toprak kirliliğinin insan sağlığına etkileri” ve “atıkların insan sağlığına etkileri” konularıyla ilgili fotoğraflar verilir. Gruplardan konularıyla ilgili bir Tv programı hazırlamaları istenir. Canlı yayını sunan ve konuyu tartışan kişiler olacaktır. Konuyu izleyicilere sunmak için kısa filmler gösterecekler. Bu kısa filmleri de kendileri canlandıracaklardır. Bir grup çalışmasını sunarken diğer gruplar canlı yayındaki konuklar olacaklardır. İsteyen soru sormak için söz hakkı alabilecektir.
        
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur.
         *Çevre kirliliğini önlemek için neler yapılması gerektiği sorulur ve öğrencilerin düşünceleri alınarak pekiştirme çalışması yapılır.
         *Öğrencilere birer kağıt verilir. Gelecekteki insanlara nasıl temiz bir çevre, güzel bir doğa bıraktıklarını, bunun için neler yaptıklarını anlatan mektup yazmaları istenir. Mektubunu yazan öğrenci öğretmenin hazırladığı kutunun içine atar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder